Cestovateľské plány a sny na rok 2017

18.02.2017

Momentálne necestujem, ale snívam. Ale mám aj neznesiteľné abstinenčné šoky. No už teraz sa teším na obdobie, keď moja peňaženka dostane krídla spolu s mojimi nohami a vyrazíme niekam preč. Ďaleko od všednosti dní. Už teraz sa teším na ten príliv novej energie. A kamže ma to vietor ťahá?

Udine

Ako najlepšie začať cestovateľský rok než Talianskom? Napokon moje obľúbené talianske slovo je farfalla, t.j. motýľ a ten je pre mňa symbolom slobody, pocitu, keď máš chuť lietať. V Udine som už raz bola, ale tak dávno, že sa to nezdá ani ako pravda. Moc si z neho nepamätám, lebo v tom čase som v sebe ešte neobjavila lásku k cestovaniu, len sa postupne vytvárala. Dôvodom vtedajšej návštevy bolo jeho spojenie so Štefánikom, lebo jeho posledný let bol práve z letiska pri Udine. Ale Udine je známe aj tým, že ho niektorí považujú za napodobneninu Benátok. Viac neviem, ale už čoskoro dobehnem stratený čas a doplním si rozhľad, lebo tento sen sa stane s istotou aj realitou, pretože 25. februára idem s českým regiojetom za neuveriteľných 22 eur práve sem. 

Skopje a Kaňon Matka

Až do minulého roka som ako väčšina ľudí prehliadala Macedónsko, ale moja veľká cestovateľská inšpirácia menom Restless child všetko zmenila. Vďaka nej som minulý rok dostala odvahu samostatne cestovať. Mimochodom link na jej kanál je tu: https://www.youtube.com/channel/UCTs5alL6i0KPandtdjPCunA

Práve ona na instagrame pridávala množstvo krásnych farebných fotiek z Macedónska a Albánska a ja som sa pristihla pri tom, že pri nich slintám než pri fotkách nejakého chlapa. Hlavné mesto Macedónska sa vtedy stalo cestovateľským snom, ktorý si chcem, čo najskôr splniť, napriek tomu, že mnohí mix rôznych štýlov považujú za gýč. V Macedónsku je navyše lacno, čiže si môžem vychutnať aj miestnu kuchyňu a urobiť si výlet do blízkeho kaňonu a spojiť tak mesto i prírodu v jednom výlete. Zatiaľ čakám na lacnú letenku.

Balaton

Balatonu hovoria aj maďarské more, hoci v Maďarsku pochopiteľne more nemajú, keďže je to vnútrozemský štát ako Slovensko. V pláne som ho mala už minulý rok, dokonca som mala kúpený aj zájazd, ale na jeseň sa pre malý záujmem zrušil, preto som si ho tentoraz rezervovala na leto a verím tomu, že teraz to už musí výjsť. Doteraz som bola u našich južných susedov len v Ostrihome a v Budapešti, preto keď som sledovala cestovateľský závod Lowcost race, som si povedala, že chcem vidieť aj viac. Zájazd bude spojený aj s kúpeľmi v Hevíze, čo ma veľmi teší, lebo minulý rok som zistila, že o zdravie sa treba starať. Samozrejme, mám v pláne v budúcnosti preskúmať aj iné maďarské miesta a mestá, ale teraz sa uskromním s týmto, lebo plánov mám na tento rok pomerne dosť na svoju finančnú situáciu. Maďarov sa nebojím a vďaka cestovaniu som sa naučila, ako média zavádzajú a klamú v slovensko-maďarských vzťahoch. Ja som mala zatiaľ len dobrú skúsenosť. 

Atény a Peloponéz

Atény ma fascinovali už od čias, keď som si čítala grécke báje a chcela som ich navštíviť, aj keď sa vzťah k cestovaniu ani len nečrtal, čiže keď som bola skôr cestovateľský hater (spôsobili to nútené výlety). Grécko ma priťahovalo svojou históriou, múdrosťou, žovialitou ľudí, pamiatkami, ale zdalo sa dlho nedostupné, lebo sa tam dalo dostať len autobusom a ja som vedela, že 25 hodín už v autobuse nikdy nedám. Roky plynuli a ja som sa zamilovala do Talianska, do jeho reči, do temperantu, miest a Taliansko posúvalo Grécko nabok, až som naň skoro zabudla. Ale stará láska nehrzavie, stačí malý impulz a je z iskričky mocná iskra, a preto po viac ako 15 rokoch som zatúžila po svoje prvučičkej cestovateskej láske. Po objavovaní miest, o ktorých sa učí na dejepise, ale aj iných menej známych, preto súčasťou trasy by mali byť Mykény, Sparta, Korint, ale aj Nemea a Mystras. Chcem tam ísť stoj čo stoj, ďalší rok už nechcem čakať. 

Barcelona

Aj keď si fanúšikovia futbalu myslia niečo iné, Barcelona nepatrí "svätej trojke" Messi, Neymar a Suarez, ale je to už navždy Gaudího mesto. A nepíšem to preto, že mám radšej Biely balet, ale preto, že všetky tie čarokrásne budovy z jeho dielne vyzerajú ako z rozprávky. Je niečo ako Dalí, len s tým rozdielom, že Gaudí bol architekt a narodil sa skôr. Ale miera fantázie je u oboch tak pestrá, že si človek povie klobúk dole, takýto ľudia sú jedni z milióna. Keby som si chcela dať ešte bonus k Barcelone, asi by som si z okolia vybrala Tarragonu a Zaragozu. Láka ma aj Malága, ale tá je už odruky. 

Londýn

Pred štyrmi rokmi som sa zhruba v tomto čase vrátila z Londýna. Tu už nemôžem povedať, že som bola na výlete, ale žila so všetkým, čo k tomu patrí. Nielen chodila po múzeách, ale si aj varila, nielen sa prechádzala mestom, ale aj hľadala prácu. Dokonca ešte stále mám účet v tamojšej banke a anglické číslo. Do Londýna som utiekla a z Londýna utiekla tiež. Strávila som tu Vianoce, keď bol darčekom samotný stromček či zavolanie domov svojim blízkych. S Londýnom je spojená nostalgia, ale vždy som vedela, že sa jedného dňa vrátim, že neodchádzam navždy. Bol to môj prvý let lietadlom, moja prvá skúška samostatnosti. A teraz to vyzerá, že sem pôjdem s priateľmi, aspoň taký je plán. Len je to o to zložitejšie, že sme si naplánovali aj mesiac a dovtedy sa môže kopec vecí zmeniť, lebo keď jeden človek niečo chce je to iné než keď sa majú dohodnúť štyria, ale túžim, aby sa to splnilo aj tak. A určite chcem ísť opäť do Candem Town, mojej obľúbenej časti, ktorá lahodí očiam i nádherne vonia. Taký malý iný svet vo veľkomeste. 

Mníchov

Sama tomu ešte neverím, veď ešte minulý rok som rozprávala o tom, ako ma neláka, keď mi o ňom rozprával ódy môj kamarát a nezaberalo vskutku nič, za svojím názorom som si stála ako pravý tvrdohlavý človek. A hľa, teraz veľká zmena a prekvapenie aj pre mňa osobne. Chcem tam ísť a stále flirtujem s myšlienkou nájsť spôsob zaradiť ho do tohtoročných plánov, hoci ešte pred mesiacom som neznášala nemčinu a všetko nemecké. Je to skok o 180 stupňov. Stačilo vidieť pár filmov, seriálov, videí na youtube a zrazu mám kúpený slovník slangovej nemčiny a v hlave sa mi každý deň premieľa niekoľko nemeckých slov. Nikdy som si nemyslela, že si obľúbim nemčinu a že s tým príde aj nová cestovateľská vášeň. Zdá sa mi to ako poblúznenie. Ale chcem ísť na kopec a len tak sa pozerať na mesto. Ísť do mesta, pustiť si Bulshida a konverzovať v jazyku, ktorý mi bol vždy cudzí a naraz sa mi lepí na pery. Quatsch! Prebuď sa, dievča! Ich war verrückt. Stimmt. Noch das is mein Traum. 

Sardínia

Ak pôjdem k moru, chcem, aby to bola Sardínia. Ale nie je to len pre priezračne čisté more. Ide aj o spôsob života. Sardínčania sa dožívajú aj sto rokov, lebo sa stravujú, ako majú plus majú dobrú klímu. Navyše sa Sardínia nachádza v blízkosti milovaného Talianska a má aj veľa skrytých pokladov. Nad mnohými tohtoročnými plánmi visí otáznik, ale pokúsim sa ich splniť všetky, lebo sila sna je mocná. Všetky sú reálnejšie než Sýria, ktorá ma tiež uchvátila, ale situácia je taká, ako všetci vieme. Krásna krajina plná pamiatok sa stala miestom bojiska. A tak si prajem a je mojím snom, aby aj táto vojna skončila, aby ľudia mohli ísť domov a ja navštíviť niekedy v budúcnosti aj ju. 

"Nezaujíma ma, čím sa živíte. Chcem vedieť, po čom túžite a či máte odvahu snívať o naplnení túžob svojho srdca. Nezaujíma ma, koľko máte rokov. Chcem vedieť, či ste ochotní pre lásku a svoje sny, pre dobrodružstvo riskovať aj to, že budete vyzerať ako blázni."
Oriah Mountain Dreamer 

Sledujte moju twenty8road
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky