Ako som riešila ubytovanie v Taliansku?

30.10.2016

Viem, že ubytovanie sa dá riešiť aj cez couchsurfing a ubytovať sa u niekoho zadarmo, kto ponúkne svoj gauč zadarmo, ale s tým zatiaľ nemám skúsenosť a navyše som pri prvom skúšaní výletu na vlastnú päsť nechcela toľko riskovať a stavila na istotu v podaní booking.com.

Skôr než sa pustím do minirecenzie konkrétnych ubytovní, chcem predstaviť stránku pre tých, ktorí ju nepoznajú. Booking.com je spôsob, ako si môžete zarezervovať nocľah v meste, do ktorého plánujete ísť. Niekedy sa platí vopred, niekedy až na mieste, ale treba si všímať, kde sa ubytovanie nachádza, či budete mať k nemu prístup a nezaplatíme zbytočné peniaze na to, aby ste sa naň dostali. Ďalšia vec, ktorú nesmiete prehliadnuť je, že sa platí aj tzv. mestská daň čiže to si treba prirátať k rozpočtu.

Keď si v menu navolíte slovenčinu a eurá, zobrazí sa vám táto tabuľka, ale aby ste si mohli niečo kúpiť je potrebné sa zaregistrovať, čiže založiť účet na stránke (P. S. Obrázok vás ako vždy zároveň presmeruje na stránku. ) Slúži to nielen k tomu, aby ste si mohli niečo rezervovať, ale neskôr môžete pridávať aj svoje recenzie. Potom, čo túto službu využijete päťkrát, máte právo na genius zľavy (ja som to zatiaľ neskúšala, keďže po Talianksu som nikde nebola). Ďalšou výhodou je, že pri niektorých mestách dostanete sprievodcu zadarmo. Všetko treba pozorne čítať, niekde máte v cene raňajky, niekde nie a určite sa vám oplatí mať to aj s nimi, lebo káva a bufet zadarmo vás dokážu nakopnúť do začínajúceho dňa.

Ostello di Bergamo

Za toto ubytovanie som dala 16 eur. Dopravila som sa naň autobusom číslo 6 z Porta Nuova. Treba vystúpiť na zástavke via Leonardo da Vinci fr.5, ale miestni autobusári viac reagujú na Ostello než na túto ulicu, takže pri otázkach povedzte skrátka Ostello. Ja som bola v spoločnej izbe s inými dievčatami, ale mala som vlastnú posteľ a na izbe bola aj sprcha a záchod. Ráno som mala aj raňajky. Ale čo najviac oceňujem, je ochota personálu. Potrebovala som si vytlačiť spiatočnú letenku (lebo check in na ňu bol možný až po mojom prílete) a tu mi ju ochotne vytlačili a zadarmo. Navyše vo výťahu bol krásny výhľad na mesto.

Albergo Pallone, Bologna

Výhodou tohto ubytovania bolo, že sa nachádzalo hneď pri autobusovej (i železničnej stanici). Postele boli poschodové a sprchy na chodbe, ale nijak som netrpela, ale tu som si všimla, že skrinky sa dajú zamknúť na zámok (čiže ak si chcete nechávať aj doklady, elektroniku či peniaze na izbe, radím zobrať si z domu pre istotu zámok). Na raňajky som mala kávu, ale práve urobenú a nie z automatu čiže to sa cení o to viac. Rovnako ako všetky ubytovne aj tu bolo wifi pripojenie. Za noc som dala 21 eur plus mestskú daň (myslím že 1,5). 

Sunflower City Youth Hotel, Rimini

Toto ubytovanie som pôvodne neplánovala, ale v mojom pôvodnom sa vyskytli potiaže s potrubím, tak ma presmerovali tam. Lenže ja som si myslela, že treba rezervovať aj tam. Nakoniec som zistila, že mám dvojitú rezerváciu na oboch miestach, ale komunikáciou sa všetko vyriešilo. Ale deň pred letom riešiť podobné veci nepotešia. Skrátka pri plánovaní treba rátať aj s tým, že sa všetko nebude vyvíjať ideálne. Aj o tom je vlastná päsť, že tiaha toho, čo vybavuje pri zájazde cestovka je teraz na vás. Ubytovanie bolo ale útulné a nachádzalo sa blízko mora a za bezkokurenčnú cenu 12,7 eura aj s mestskou taxou a raňajkami. Opäť môžem pochváliť personálu, ktorí mi pomohol s pieskom vo fotoaparáte. Na toto ubytovanie si však treba doniesť vlastný uterák a platí sa vratná kaucia za kľúč 5 eur.

Ostello della Gioventù Ancona

Najhorší dojem u mňa zostal z ubytovania v Ancone, hoci som bola veľmi nenáročná, toto ubytovanie neodporúčam. Je blízko železnice, ale nie mesta. Bola som ubytovaná iba v štvorlôzkovej izby, inde šesť, ale podmienky dosť zlé. Izba páchla, vždy niekto spal alebo prebaľoval veci, žiadne raňajky, vo výťahu som sa bála, že sa zaseknem. Proste sem sa nevrátim, hoci Anconu chcem vidieť znova, lebo som schytala zlé počasie. Napriek dažďu som videla, že Ancona je nádherná, hoci je málo známa.

Hotel Toscana, Florencia

Asi najútulejší zo všetkých. Nenazvala by som to luxusom, ale dali si záležať na prostredí. Len pri vchodových dverách netreba dávať kľúč úplne do zámku. Ale ináč toskánske obrazy, vlastná posteľ, farebne riešená izba, vlastná kuchyňka, blízko centra i železnice. Cena: 14 eur plus 2,5 eura mestská daň.

Grand Hostel Manin, La Spezia

Najdrahšie ubytovanie, ale La Spezia je najbližšie dedinkám Cinque Terre. Lístky si kúpte radšej na mieste, výjde vás to lacnejšie. Bola som na poschodovej posteli, ale hore bola aj nádobka na techniku, keď si človek niečo nabíja alebo potrebuje odložiť (mobil-budík), veľmi praktické, lebo inde som si myslela, že mi spadne z postele. Navyše mi recepčný pomohol s problémom, ktorý sa netýkal ubytovania, ale autobusu (zmenili mi nástupné miesto), čiže opäť môžem povedať, že ochotný personál. Uterák si treba doniesť z domu alebo si zaplatiť za požičanie. Našťastie, som mala vlastný, lebo cena za ubytovanie aj s taxou a raňajkami bola 27, 5 eura a platiť navyše sa mi skutočne nechcelo. Ubytovanie malo nielen raňajky, ale aj vlastnú modernú kuchyňu.

Sledujte moju twenty8road
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky