20 vecí, ktoré chcem ešte zažiť pri cestovaní...

07.03.2017

Cestovanie nie je len o objavovaní nových miest, ale aj o zážitkoch. Hoci som už prezradila svoje cestovateľské sny a plány na tento rok, nie je to zďaleka všetko, čo mi môže cestovanie ponúknuť. Nielen teraz, ale aj v budúcnosti. Mám aj špeciálny wishlist prianí, ktoré sa mi raz dúfam podarí splniť, veď celý život mám pred sebou.

1. Letieť balónom: Najčastejšie používam pešibus, potom autobus a potom ostatné dopravné prostriedky, ale, úprimne, ešte som neletela balónom. A proste si prajem zažiť ten pocit ako z filmu, keď sa pomaličky zdvíhaš k oblohe a pod tebou sa otvára krajina. Musí to byť výhľad the best of !

2. Vidieť na vlastné oči púšť: Nie preto, že je to husté, cool a krass, ale preto, že ju nepoznám reálne, ale len z fotografií. Je to, ako keby som videla len tieň či odraz niečoho a to ma znepokojuje. Chcem spoznať jej skutočnú tvár.  

3. Rozprávať bez problémov nejakým cudzím jazykom: Som večný žiak. Jazyky sa učím, ale rozprávanie mi robí problémy. Ale to sa musí zmeniť, lebo ma to oberá o zážitky, ktoré by som mohla prežiť. Chcem rozprávať v inom jazyku, ako keby bol môj vlastný. Vyjadriť ním svoje pocity, svoju osobnosť, spoznať vďaka nemu nové kultúry, prežiť s cudzincami ich dni, skamarátiť sa s nimi, zabaviť sa a akoby splynúť, nebyť ako cudzinka, ale ich vlastná. Pozanť enjaký jazyk natoľko, že sa mi v inej reči bude aj snívať.

4. Ísť na roadtrip po Európe: Je to úplne odlišný level v cestovaní na vlastnú päsť, lebo takto vznikajú mnohé veci úplne neplánovane a človek objaví aj miesta, o ktorých ani google netuší.

5. Ísť k moru s mojou najlepšiou kamarátkou a urobiť si tie najkrajšie fotky: Znie to reálne, ale keď rok čo rok tento plán padá, lebo more je drahšia záležitosť než bežné cestovanie, je to človeku ľúto. Nie kvôli moru, ale novému zážitku s niekým, na kom mi veľmi záleží. Skrátka prajem nám, aby sa nám to podarilo skôr než budem matkou.

6. Pracovať v zahraničí alebo robiť dobrovoľníčku: Niektorí obdivujú moju odvahu, ale v porovnaní s inými som len malý cestovateľ. Dávať si nové výzvy nie je o prekonávaní iných, ale seba. Preto aj tento bod je niečo, čo chcem dosiahnúť, aby som obohatila svoj život, prípadne pomohla niekomu inému, pokiaľ to bude možné.

7. Cestovať s cestovateľom: Chodíme na výlety aj s kamarátmi, ktorých baví cestovanie, ale teraz mám na mysli niečo iné. Skrátka ísť na cesty s niekým, koho teraz ešte nepoznám a kto má vášeň pre cestovanie a spolu cestovať. Prípadne si nájsť partnera, ktorý by zdieľal tento môj koníček, ale rozhodne nie na nejakej zoznamke, že mami? 

8. Natočiť cestovateľské video: Nejaké pokusy o krátke vlogy ste už videli na mojej stránke. Ale nie je to ono. Chcem video, na ktoré budem pyšná, ktoré bude celistvé, živé a hodné zverejnenia na youtube. 

9. Vycestovať aj mimo Európu: Európu milujem a na väčšinu mojich výletov mi stačí, lebo je krásna a zaujímavá sama o sebe. No čo by som to bola za cestovateľa, keby som zostala iba na jednom kontinente? Ale nie, o to nejde. Chcem raz navštíviť Yucatán, Indiu, Kanadu, Machu Picchu, Austráliu, Egypt, Maroko a niekoľko krajín na Blízkom Východe. To je všetko. Nepotrebujem k životu Thajsko, Bali a podobné destinácie, ktoré teraz letia. Možno raz rozšírim svoj zoznam, ale momentálne by bolo nad moje očakávania, keby sa mi splnili tieto.

10. Živiť sa cestovaním: Často hovorím, že mám málo peňazí, ale na cestovanie si vždy nejaké naškrábem, ale je to potom na úkor iných vecí. Chcela by som, aby si minimálne moje cesty vedeli na seba zarobiť. To by umožnilo viac cestovať sama aj s inými a na druhú stranu by ma to aj bavilo, pokiaľ by som v tom nachádzala slobodu a motiváciu.

11. Cestovať každý rok aj na nové miesta: Stáva sa, že sa niekedy človek ocitne na rovnakom mieste viackrát za život. Po určitom čase je to fajn, ale predsalen už v tom nie je to čaro nového. Okrem toho by som rada objavovala nielen nové mestá, ale aj štáty, preto by som bola rada, keby každý rok nejaký pribudol. Hoci aj taký maličký, ako je San Marino či Monako.

12. Žiť nejaký čas v zahraničí, najlepšie v Taliansku: Najdlhšie som bývala v Londýne vyše mesiaca. Aj keď mám teraz mániu aj okolo nemčiny, Taliansko ma priťahuje viac. Je to môj druhý domov. Tam si fakt viem predstaviť, že by som si založila rodinu a usadila sa. Samozrejme, popri tom aj cestovala inde. No pokiaľ ide o tento bod zo zoznamu, bude bohate stačiť na naplnenie presne to, čo je písané, žiť nejaký čas v zahraničí.

13. Jazdiť na koni na pláži: Možno to znie ako klišé, lebo taký sen má kdekto, ale čo? Ja proste chcem zažiť jazdu na koni, cítiť, ako cválame po mokrom piesku, vidieť okolo seba more a ten pocit absolútnej slobody...

14. Cestovať stopom v zahraničí: Sama si netrúfam, predsalen som baba a chlapi vedia zneužiť situáciu. Ale s niekým, prečo nie?

15. Zažiť vášnivú noc s cudzincom: Viac to nekomentujem.

16. Prebudiť sa ráno a vyraziť nevedno kam, spontánny výlet za hranice.

17. Zažiť couchsurfing: O tejto metóde som veľa počula, aké je to úžasné, že je to niečo viac ako booking zadarmo, takže by som to rada vyskúšala na vlastnej koži s čo najlepšími skúsenosťami.

18. Cestovať s vlastnou rodinou: Ja ako decko som výlety nemala moc rada, ale dúfam, že vo svoje budúce deti naučím láske k cestovaniu a budeme spoločne objavovať nielen krásy Slovenska. 

19. Doniesť si z každej krajiny aspoň jeden štamprlík a naučiť sa, ako sa povie v danej reči: Nuž každý si berie zo zahraničia nejaký typ suveníru a mne prischlo toto. A fakt ma štve, keď neviem vysvetliť, čo chcem. 

20. Pridávať stále nové body do zoznamu, prežívať nové zážitky a cestovať tak veľa, ako sa len dá.

Sledujte moju twenty8road
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky