Ako cestovať po Taliansku, ale aj inde?

25.10.2016

Pokiaľ idete do Talianska s cestovkou, ušetrí vám prácu a urobí všetky vybavovačky za vás. To je síce pekné, ale na dovolenke bude aj čas v jej réžii. Pokiaľ chcete mať čas vo svojich rukách a radšej by ste išli sami, len neviete ako na to, tak ste na správnej adrese. Dnes vám poradím ako riešiť dopravu.  

Motorkou

Ak začneme s trochou recesie, tak je najideálnejšou možnosťou, ktorá láka nejednu Slovenku: motorka, konkrétne nechať sa unášať vo vetre s nejakým pekným temperamentným Talianom. Verím tomu, že sa nájde aj taká, čo sa jej to splní aj tento sen, ale musíme si priznať, že táto možnosť je aj najmenej reálna. No jedno je isté, keď Taliani chcú na ženu zapôsobiť, nehovoria o svojom aute, ale chvastajú sa motorkou. Aby sa nejaká z vás na nej aj zviezla, treba urobiť niečo, aby bol z vás paf.  (P.S. Motorka sa, iste, dá aj požičať, ale zatiaľ som našla len sumy, čo by vás moc nepotešili).

Goeuro.com

Ale koniec srandy, mne osobne veľmi pomohla pri cestovaní  po Taliansku stránka, ktorú máte v nadpise. Klasicky si dáte, odkiaľ kam chcete ísť, samozrejme, aj s dátumom a systém vám vygeneruje rôzne možnosti. Vy si ich môžete zoradiť podľa ceny, spôsobu dopravy, konkrétneho času... a podľa toho sa rozhodnete. Na jedno si však dávajte pozor, skôr než si niečo objednáte, treba si pozrieť, kde bus či vlak stojí (ako je zástavka vzdialená od centra či ubytovne ), ako dlho bude trvať cesta (či nie je vhodnejšie si urobiť niekde medzizastávku, aby cestovanie nezabralo celý deň), ale aj či ide vážne z miesta A do miesta B. Nie vždy existuje spojenie medzi oboma mestami a systém vtedy nájde len najbližšie miesta, preto si treba rozkliknúť danú možnosť a poriadne si pozrieť, čo vám vlastne ponúka.

Vlakom

Čím menšie mestá chcete navštíviť, tým je aj menšia pravdepodobnosť, že tam stojí autobus. Na to sú tu vlaky. Najznámejší taliansky vlakový dopravca je Trenitalia. Vlaky sú v Taliansku veľmi obľúbené, výhoda lístka je, že platí aj 4 hodiny po dobe, čo je napísaná. Čiže ak zmeškáte vlak, môžete ísť na ďalší. V prípade, že si lístok kupujete v Taliansku, treba ho pred vstupom označiť. Ak máte však vytlačené pdf-ko ako som mala ja, tak to nie je potrebné. Pre nich dôležitý len čas, meno a kód. V dobe mobilov, vlastne stačí mať pripravený daný súbor v mobile, kde si odskenujú kód. Ja som to nemohla urobiť, lebo mobil sa mi pred cestou pokazil. Ale prežila som aj bez neho. Obrázkom sa prekliknete k dopravcovi, ale ja som riešila vlaky cez vyššie uvedený link goeuro.com.

Autobusom

Ja mám osobnú skúsenosť zatiaľ len s Flixbusom. Je to lacné, rýchle a pohodlné (vždy s wifi a možnosťou nabíjania káblov, pri vlakoch to nie vždy platilo). Osobne mi tento typ dopravy najviac vyhovoval. Jedinou nevýhodou bolo hľadať nástupné miesta, lebo nie vždy boli fermaty (zástavky) aj označené. Uznávam, že posledný deň mi zmenou nástupného miesta dosť skomplikovali život, ale keď raz prejde bus za 5 eur aj viac ako 250 km a vo vlaku dám takú sumu za pätinu z toho, tak sa môžem sťažovať aj na lampáreň, pretože stále sa to oplatí. Áno, ukrojilo mi to nejaký čas a zobralo nejaké nervy, ale moja peňaženka nezostala prázdna. 

Autom

Ak máte auto a chuť cestovať, stačí nájsť len tie správne miesta a tých správnych ľudí. Pri hľadaní správnych miest pomôže ujo Google a pri ľuďoch sa musíte spoľahnúť buď na priateľov alebo skúsiť cestovateľské zoznamky. V podstate je to cesta aj pre tých, čo auto nemajú a chcú sa k niekomu pridať. Tento tip neplatí len pre Taliansko, ale môžete ho využiť v ktorejkoľvek krajine. Jednou zo stránok, kde si môžete nájsť spolucestujúceho je táto: 

Stopom

Zostala nám posledná možnosť. Je to najlacnejšia a najdobrodružnejšia forma cestovania. Ale je vhodnejšia pre pokročilejších cestovateľov, čo už niečo zažili a majú k tomu aj potrebnú výbavu. Nie pre úplných začiatočníkov (ale ak má niekto na to gule aj tak, prečo nie?). V Čechách dokonca existujú závody Lowcost Race, kde majú účastníci na výber miesta, tzv. checkpointy, ktoré behom týždňa majú prejsť a majú minúť čo najmenej peňazí. Takže popri stopovaní, spia aj v stanoch, jedlo si robia na horáku alebo si naň zarobia hraním na nejaký hudobný nástroj. Ale toto je level pre odvážnejších, ako aj samotné stopovanie. Ale pokiaľ máte radi adrenalín, kľudne skúste. Len si doma nezabudnite nejaké jedlo pre vodičov (väčšinou ich potešia koláče či palacinky) a kartóny, na ktoré budete písať mestá ;) Ako je to so stopovaním v Taliansku vám síce neporadím, ale môžem vám dať link na spomínané preteky, vďaka čomu získate tipy o stopovaní a možno sa odvážite sami stopovať:

You may have the universe if I may have Italy...

Sledujte moju twenty8road
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky